zaterdag 2 augustus 2008

Yuil: de uitdager wordt uitgedaagd



Ik snap de ophef nog niet over Cuil, de nieuwe bedreiging van Google nog niet.
Ex-medewerker van Google Anna Patterson claimt dat Cuil 120 miljard pagina's indexeert. Drie keer zoveel als Google. Nog teveel missers naar mijn smaak.

Ik probeer af en toe de zoekvragen die ik heb uit op Cuil maar ga elke keer graag terug naar Google.
Vooral voor typische Nederlandse zoekvragen zijn ze nog niet voldoende toegerust.
Toch blijft het handig om regelmatig andere zoekmachines te testen wat zij in de aanbieding hebben want zoals wel bekend mist Google ook veel hits.

Nu heeft een Yahoo-medewerker Yuil gelanceerd als pesterijtje voor Cuil.

Look en feel is het hetzelfde als Cuil, resultaten iets anders.
Ik heb mijn eigen naam gezocht op beide sites en bijYuil waren de resultaten relevanter. Cuil had enkele gedateerde resultaten bovenaan gezet en Yuil begon met deze website.
Zo hoort het ook. ;-)

Maar Yuil is vrijwel gelijk uit de lucht gehaald en in plaats daarvan hebben ze nu treiterig de naam 4hoursearch gekozen omdat deze zoekmachine binnen vier uur is gemaakt.
Ook het gerenommeerde Techcrunch beweert dat Yuil beter is dan Cuil.
Je moet op internetland blijkbaar geen grote mond hebben.

3 opmerkingen:

Unknown zei

Ik vind het wel stoer dit. Dacht eerst dat je tikfoutje had gemaakt maar driewerf neen :-)

Anoniem zei

Bert Natter was er ook nog niet over te spreken: http://depapierenwereld.blogspot.com/2008/07/valcuil.html

Liek Schoeren zei

@Edwin, en wie gaat weer Yuil uitdagen?
@tijdrover. Ook Bert Natter heeft Nederlandse zoektermen bij Cuil geprobeerd, inderdaad zonder resultaat.

 
Bookmark and Share