vrijdag 22 augustus 2008

Voorspellen 2.0



Op mijn werk zijn vrijwel alleen vrouwen. Af en toe is er eentje zwanger maar nu zijn het er wel heel veel. In een team van 17 zijn er vier zwanger en twee collega's hebben net een kind gekregen.
De voorspellingen over welk geslacht de kinderen krijgen zijn niet van de lucht. En Bakerpraatjes wordt waarheid: de buik is puntig dus ..., de zwangerschap verloopt moeilijk dus..., ik voel dat het een ... is.
Als het kind geboren is dan komt het onvermijdelijke: "ik had het wel gedacht".

Om deze discussie een beetje meer body te geven heb ik een schema gemaakt waarbij iedereen hun voorspelling moet invullen.
Zo, mij kunnen ze naderhand in ieder geval niets meer wijsmaken.




Bij Predictify kan iedereen voorspellingen doen op elke onderwerp: van de prijs van benzine, verkiezingen, hoogte van de Burj-Dubaitoren enzovoorts en dit vergelijken met andere zieners.
Er is een rankingsysteem voor de beste voorspellers die Guru's worden genoemd maar die moeten wel minstens 90 % goed hebben. Zoals een goede 2.0 site betaamt kan er ook commentaar worden achtergelaten en een profiel worden aangemaakt.




Is deze site belangwekkend of nodig? Nee.
Leuk, ja.
En of een van mijn collega's een Guru is kan ik over een half jaar berichten als alle baby's geboren zijn.

gevonden via Computerworld: The Web 2.0's most ridiculous sites.

Geen opmerkingen:

 
Bookmark and Share