maandag 28 juli 2008

Nog drie dagen om je naam naar de maan te sturen.


Nog drie dagen de tijd om je naam naar de maan te sturen via de Lunar Reconnaissance Orbiter (LRO)
Klik op de site en vul je naam in. De deadline is 31 juli.

De LRO is een ruimtesonde die als doel heeft de mens terug op de maan te zetten. En nu kunnen wij ook een beetje meegaan in de vorm van onze digitale namen.

Ik wilde als kind graag astronaut worden en gelukkig kan ik dit ideaal digitaal te verwezenlijken.
Ik vroeg me af of ik nu mijn volledige naam en doopnamen moest toevoegen maar ik heb het toch bij mijn roepnaam gehouden. Ik denk dat ze het wel snappen.


nasa images

Ik wilde eerst een uitgebreide post schrijven over de het nieuwe NASA-fotoproject: www.nasaimages.org
Maar omdat er al veel over geschreven is wil ik dat niet uitgebreid doen, ik wil er alleen aan toevoegen dat de site opgezet is met veel gevoel voor ouderwetse jongensromantiek.

En dat zeg ik als vrouw omdat ik even geen andere benaming weet voor de beelden die appelleren aan avontuur en reizen in de ruimte en toekomst.
Bij meisjesromantiek moet ik meer aan jongens en paarden denken...
Tja, het wordt tijd dat dit verandert.

Geen opmerkingen:

 
Bookmark and Share