donderdag 6 september 2007

Vcasmo ppt-videopresentaties

Ik lees steeds meer over powerpoint-videopresentaties op het net. Hierbij wordt een spreker en de bijbehorende powerepoint-sheets opgenomen en op het net gezet. Nadeel is dat wat je ziet dus op twee kleine schermen wordt vertoond. Hoe kleiner je eigen beeldscherm hoe moeilijker het te volgen is. (Het wordt nu echt tijd voor een 20 inch-scherm)



Eigenlijk is vooral leuk aan deze nieuwe tool dat iedereen zijn presentaties op het net gaat zetten. En zo kwam ik via Vcasmo op een mooie presentatie van Ruben Timmerman over usability (gebruiksvriendelijkheid bij websites).

Nu zijn niet alle presentaties via Vcasmo of Zentation even interessant, want er zijn ook veel 'talking haeds' te zien. Maar omdat ik beweer altijd van eenvoudig en simpel te houden moet ik ook niet te veel noten op mijn zang hebben. En tegelijkertijd ben ik er van overtuigd dat dit ppt-video-tool snel evolueert en veel interessante experimenten genereert. Weer iets om op te letten.

Geen opmerkingen:

 
Bookmark and Share