woensdag 16 juli 2008

Scheikunde op YoutTube


Hoe scheikunde zelfs op vakantie kan boeien.


Professor Martyn Poliakoff van de University of Nottingham maakt met zijn team enthousiastelingen over elk element van het periodiek stelsel een filmpje.
Hij is het prototype van een professor met zijn woeste bos haar een ietwat naïeve manier van presenteren.
Kijk ook even het filmpje waar hij zijn rommelige studeerkamer introduceert.

Tegen verwachting, want niet helemaal thuis in chemie, heb ik geboeid zitten kijken naar de uitleg en het leven van de verschillende elementen.
Het blijkt maar weer dat de verteller belangrijker is dan de boodschap; die krijg je dan gratis mee.



Nog enkele links over het periodieke stelsel
Kunst en periodiek stelsel door Traindetrainer.
Periodiek stelsel van het internet
Linkpagina over verschillende manieren om he periodiek stelsel te visualiseren. Zitten enkele mooie bij.
Nederlandstalig periodiek stelsel

2 opmerkingen:

Marina Noordegraaf .... zei

Hee liek, leuk! ik zag 'm gisteren ook bij Edwin voorbij komen (die heb ik eerst ff gelezen na mijn vakantie). En bedankt voor je link!

Liek Schoeren zei

Veel gelezen in je vakantie? Dan kunnen we weer wat mooie recensies verwachten. Ik ga je lezen. ;-)

 
Bookmark and Share