zondag 6 juli 2008

Lingro taalhulp: maak je eigen woordenlijst.

Mijn vakantie-engels voldoet meestal goed genoeg maar toch zou ik het graag willen verbeteren.
Ik lees inmiddels veel Engelse websites maar kom ik een woord tegen wat ik niet ken dan vind ik het te vaak te veel moeite om het op te zoeken.



Lingro maakt dit een stuk makkelijker.
Het is een gepersonifieerd woordenboek en een woordenlijstgenerator samen.
Plak de (Engelse) url in de lingo-site.


Kies het juiste woordenboek.


Nederlands is er niet bij.
Dat is jammer, maar als je de taal al een beetje beheerst is het handiger om via En-En nieuwe woorden te leren dan via En-Ne.


De pagina wordt in een lingro-frame geladen waarna je het gewoon kan lezen.
Klik op een woord en de vertaling komt tevoorschijn.



Daarna kun je het woord toevoegen aan een woordenlijst. Erg handig!
Als je je aanmeldt is deze eigen woordenlijst op te vragen en bij te werken. Het werkt allemaal heel gebruiksvriendelijk.



Ik gebruik Lingro sinds kort en met plezier. Het voorkomt irritatie over mijn eigen gebrek aan kennis en leer in plaats daarvan gemakkelijk nieuwe woorden.


Je kan ook via een spelletje je Engels ophalen en tegelijkertijd de wereld verbeteren:
Blogged with the Flock Browser

Geen opmerkingen:

 
Bookmark and Share