zaterdag 15 december 2007

web2.0 en screen4.0

Nokia heeft in een mooie viral 'the fouth screen' waar de revolutie van het bewegende beeld in vier stappen uitgelegd.
In een notendop wordt de geschiedenis verbeeld waarbij de sociale context een prominente plaats inneemt, mooi.

screen 1: bioscoop, samen met anderen in een zaal.
screen 2: tv, in de huiskamer samen kijken.
screen 3: computer, individueel
screen 4: overal mobiele apparaten die op elke plek gebruikt worden.

En natuurlijk komt Nokia bij het laatste beeld naar voren. Ik ben genoeg jaren zeventig opgevoed om geen gratis reclame te willen maken voor een groot bedrijf, dus heb ik ook even geaarzeld om dit filmpje op mijn blog te zetten. Maar het filmpje te leuk en het virale marketing virus heeft mij dus ook besmet.
Lees de links onder deze post waarom het zo goed werkt

In het filmpje verbindt het vierde scherm iedereen gelukkig weer met elkaar en zijn we weer net zo samen als bij screen 1.
Mooi gevonden te optimistisch weliswaar, maar toch.



via i-nnovatie.nl

links
De essentie van viral markenting door Sync, vorig jaar geschreven maar nog relevant.
innovation down under
NYT: Viral marketing gebruikt in scholen als preventiemiddel van suïcide

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Leuk filmpje :) en mooie website, ik plaats hem in mijn RSS lezer!

Liek Schoeren zei

jij bedankt natuurlijk voor het filmpje!

 
Bookmark and Share