vrijdag 26 september 2008

Bronnenlijst aanmaken.

Soms kom ik er achter dat ik iets niet weet en dan hoor je vaak: Waarom weet je dat niet? Moeilijke vraag.

Een collega vroeg aan mij of ik een gemakkelijke manier wist om bibliografische gegevens aan te maken. Ze moest voor haar scriptie de bronnenbeschrijving gaan doen maar had geen zin in het vele typewerk. Ik begon meteen Endnote en Zotero te roepen maar merkte al snel dat ze dat te ingewikkeld vond.
Ik kon haar niet helpen maar de vraag bleef knagen.

Tot ik toevalling op OttoBib stuitte. Dat is precies wat ze bedoelde.
Voer bij OttoBib het isbn-nummer in, klik en voila, alle gegevens netjes op een rij.






Andere schrijfwijze nodig? Ook goed:


OttoBib creƫert ook een url die je kan gebruiken bij de bronvermelding.

Het bestaat al lang, dus waarom zou ik er een post aan wijden?
Precies, omdat ik het zelf ook niet wist. Niemand heeft het me verteld.
Dus zal ik deze post veel tags geven die ik tijdens mijn (onfortuinlijke) zoektocht heb gebruikt zodat ook de volgende student het gemakkelijk kan vinden.

Mijn collega had inmiddels alle gegevens al handmatig ingevoerd.

Nog andere handige bibliografische hulpjes:
bibme
EasyBib
Bookrags, hierbij kun je nog handmatig extra gegevens invoeren en daarna exporteren naar een worddoc. Wel registreren.
Hier een flinke lijst via DMOZ

1 opmerking:

Anoniem zei

ja, handig inderdaad. Bedankt. Greet

 
Bookmark and Share