dinsdag 23 september 2008

Antropoloog op internet

Als ik een antropoloog zou zijn zou ik internet opgaan en beginnen bij:



Deze timeline toont de berichten over de internethypes.
In mijn vorige post heb ik de NumaNuma-boy beschreven wat een gigantische hit was op internet. En zo blijkt in de korte geschiedenis van het net al veel van deze vreemde berichten te bestaan.
De Internet Memes zet dit netjes op een rijtje. Alles is even goed aanklikbaar waarbij de films en de achtergrond mooi naar voren komen.

Hoe zat het ook alweer met ´leave Britney alone´?
En wel eens van Zombocom of de Peter Pan Guy gehoord?



Inmiddels is de Internet Meme zo populair dat het zelf een meme is geworden. Ik snap dat wel. Het is alsof je in de keuken van de internetgeschiedenis even in de snelkookpan mag kijken.

Nog een link van de New Scientist over het opsporen van internetmemes.

Geen opmerkingen:

 
Bookmark and Share