zondag 4 november 2007

wikipediavision, flickrvision en twittervision


Flickervision3D

Twittervision

Wikipediavision

Ik kwam deze drie API's tegen waarbij googlemaps wordt gebruikt voor het life tonen van Flickrfoto's, Wikipediabewerkingen en Twittergesprekken.
Alle drie de programma's tonen met een kleine vertraging de bewerkingen op de desbetreffende sites. Zo kan ik zien wat er op Wikipedia wordt veranderd, wat er op Flickr wordt gezet en welke gesprekken via Twitter wordt gevoerd. Googlemaps maakt het leuker doordat de programma's tonen waar de posts vandaan komen.

Het is een vreemd soort genoegen wat ik hier aan beleef, want de opwinding bestaat vooral uit het feit dat (ik denk) dat er iemand aan de andere kant van de wereld iets op het net zet wat ik life kan volgen.
Eigenlijk is het een soort tv zonder redactie, dat is internet.

Natuurlijk hoop ik dat er weer vanuit het koninklijk huis items in Wikipedia worden veranderd en dat ik dat volg.
Het worden nog lange dagen...

links
Wikipediavision
Flickrvision
Twittervision
en in 3D
Flickervision3D
Twiitervision3D

Voor de Flickervision Screensaver moet je hier zijn.

Geen opmerkingen:

 
Bookmark and Share