dinsdag 27 november 2007

Terug in de cyberwereld



Z0, ik ben weer terug van een prachtige wandeling in Spanje. Ik heb het laatste stukje van de Camino Santiago Compostella gewandeld. Voor iemand die niet weet waar het noorden of het zuiden is hebben die Spanjaarden deze tocht gemakkelijk gemaakt. Driehonderd kilometer gele pijlen volgen dat kan ik wel.



Nu ik terug ben heb ik het gevoel weer helemaal achter te zijn en doe verwoede pogingen om de NRC even bij te lezen, mijn favoriete blogs, RSS en het deliciousnetwerk te scannen, wat nog helemaal niet mee valt.

Ik zag een aantal leuke links om het nieuws over verschillende landen gemakkelijk te filteren.
Bij Time klik je op een land en het nieuws wordt getoond. Alleen opvallend dat nieuws uit Nederland wel te filteren is, maar Spanje wordt genegeerd. Toch is dit de beste site uit het rijtje.

Maar ik ben altijd in voor mooie visualisaties. Buzztracker voldoet daar aan. Op de wereldkaart staan rode bollen die het nieuws vertegenwoordigen.
Reuters heeft ook een eenvoudige kaart waar het laatste nieuws wordt verzameld. Toch ook hier weer opvallend hoe weinig nieuws getoond wordt.
NewsNow laat via icoontjes zien waar ter wereld het nieuws vandaan komt.
Via Indekx ,een nogal provisorisch uitziende site, kan rechtstreeks naar de meest vooraanstaande kranten van de desbetreffende landen worden geklikt.
Niet helemaal geschikt voor dit rijtje wil ik 10X10 niet vergeten. De site waar het wereldnieuws via foto's wordt getoond met voortdurende updates.


1 opmerking:

Marina Noordegraaf .... zei

je bent alweer aardig geland in cyberland!
Die 10x10 spreekt me erg aan. Ik wist al dat ik van dingen houd die niet in rijtjes thuishoren :-)

 
Bookmark and Share