maandag 10 maart 2008

Scheuren en vouwen met het digitale boek

Vandaag gevonden op ZBDigitaal: het Pageflipboek van Ruben Swieringa. ( En zoals het op internet gaat heeft hij het weer gevonden via Spotlighteffect)
Ik moet het ook even kwijt op mijn blog voor degenen die het toch gemist hebben.



Swieringa heeft een digitaal boek ontworpen met allerlei extra snufjes zodat het boekgevoel wordt verrijkt.
Bladzijden worden transparant, kunnen worden uitgescheurd, zelfs de kaften veranderen in hard of zacht 'karton'. En dat allemaal digitaal.
Bekijk de demo zelf.
Nog wat bijpassende geluiden zoals scheur en knispergeluid en het leesgevoel is compleet.

Tijdens mijn wandelvakanties ben ik een grammenjager en door het jaar ook een multilezer wat natuurlijk niet te combineren is. Dus is het vaak bij het inpakken tobben over gewicht en inhoud van een boek, dun en hopelijk mooi en zo niet: sjouwen of ergeren.



Met een E-boeklezer is dat afgelopen omdat met een klein gewicht een complete boekenkast meegenomen wordt.
Nu graag nog wat betaalbaarder en ik ga er voor. De NRC heeft weliswaar een aanbieding van €500,- euro voor de Iliad maar dat is voor mij nog iets te duur.

In de winkel heb ik de Iliad al in levende lijve moge bewonderen en de letters zagen er inderdaad heel natuurlijk uit, alsof het display normaal papier toonde.

Nu kan de Iliad alleen zwart-wit-grijstinten aan maar ook dat is over een tijdje geschiedenis en kan ik genieten van een portable boekenkast in kleur met knisperende bladzijden.

Geen opmerkingen:

 
Bookmark and Share