zaterdag 9 juni 2012

Eenvoudig panorama's maken

Photosynth is een eenvoudig programma waarmee interactieve panoramafoto's gemaakt kunnen worden. Het onderstaande voorbeeldje heb ik in een half uurtje gemaakt. Het aanmelden kostte meer moeite dan het vervaardigen zelf. Er is een Windows Live ID nodig, daarna nog een account bij Photsynth en vervolgens moet een programma geïnstalleerd worden.
Om deze panorama te maken heb ik allereerst 18 foto's gemaakt, al ronddraaiend in mijn huiskamer. Deze foto's heb ik daarna door de fotosynth gehaald met het onderstaande resultaat.



Achteraf gezien had ik nog veel meer kunnen inzoomen, omhoog en omlaag bewegen, waardoor de effecten nog wat duidelijker uit zouden komen.

Ik heb deze panorama voornamelijk gemaakt om mijn nieuwe vloer te tonen. Dus

Dit soort foto's zie ik steeds meer bij restaurants. Ik vind het een prettige manier om even rond te neuzen. Ook handig bij het tonen van je te koop staande huis. Mijn nieuwsgierigheid zou gewekt zijn.

Geen opmerkingen:

 
Bookmark and Share