zondag 22 augustus 2010

Swypen, sliden of toch toetsen

GSM en mensenhanden zijn niet goed op elkaar afgestemd. De telefoons zijn te klein, onze vingers te groot, en onze hersenen te ongeduldig. 
Ik was al heel trots dat ik in het begin van het mobiele tijdperk de t9 onder de knie had. En het was gemakkelijk met één hand te bedienen.


t9


Maar sinds ik een htc-legend met touchscreen heb, moet ik weer opnieuw beginnen. Ik vertyp me vaak. Maar gelukkig heb ik het touchscreen via 'touch ijken' op mijn manier van aanraken kunnen instellen . Dat helpt, maar het typen gaat toch nog niet zo snel als ik wil.
Touchscreen htc Legend

Omdat ik niet tevreden ben, ben ik begonnen met Sliden. De toetsen zijn groter en hebben meer invoermogelijkheden. De bedoeling is niet dat je op de toets drukt als je letters wilt invoeren, maar de letter veegt. Als je drukt, krijg je het cijfer wat er onder staat. 

Sliden


Het sliden is een mooi alternatief voor het intoetsen op een touchscreen. Maar ook deze methode kost wat oefening. In het begin had ik vaak de cijfers te pakken in plaats van de letters. Gelukkig is de slide invoer te managen via het commando 'Slide Shreshold'. 
De Slide App is via Market te verkrijgen. 

Toch zou het mooi zijn als er nog een gemakkelijkere manier zou komen. Bijvoorbeeld, koppel je telefoon aan je toetsenbord. 
GSM gekoppeld aan toetsenbord


Ik gebruik hiervoor RemoteSMS. Mijn telefoon wordt via een app aan mijn laptop gekoppeld. In de adresbalk moet ik een aangeven code invoeren en dan komt de onderstaande site tevoorschijn. Daarna is het sturen van een sms, typen op het toetsenbord. Zelfs mijn adresboek is gekoppeld aan de site, dus niet meer opnieuw allerlei gegevens invoeren.
 (Ja, denk aan de veiligheid, doe dit alléén @thuis)
RemoteSMS
Het duurde even voordat de app op gang kwam, hij heeft een dag kuren gehad, daarna ging het gesmeerd. 

Toch kan ik niet wachten totdat Android me laat Swypen. Swypen is het betere vegen op het toetsenbord. Als ik het goed begrijp druk je de letters niet, maar veeg je hele woorden bij elkaar in plaats van letters. 
Marie-Claire van den Berg van Radio Online was er erg enthousiast hierover.

En nu wil ik het ook.



Als dit het niet wordt kan ik altijd nog overgaan op dit

Geen opmerkingen:

 
Bookmark and Share