vrijdag 20 maart 2009

Twitcit, literatuur in 140 tekens


Auguste Macke, Blue Girl Reading

Wie Schrijverdezes een beetje volgt weet dat ze het zichzelf niet altijd gemakkelijk maakt. Ze heeft zichzelf ten doel gesteld om elke dag een stukje te plaatsen en is daar tot nog toe goed in geslaagd. Ze heeft in de bijna anderhalf jaar dat ze blogt bijna 400 stukken geschreven.

Op haar blog beschrijft ze haar bevindingen over literatuur. Ze is daarbij kritisch en bescheiden. Dat zijn nog eens eigenschappen die niet vaak samen gaan maar zorgen daardoor voor een intelligente mix van meningen en discussies.



Sinds kort gebruikt ze Twitter en heeft een leuke nieuwe toepassing gemaakt: De Twitcit.
Op Twitcit plaatst schrvrdzs gemiddeld elke dag een citaat. Vandaag een toepasselijke lente-haiku.

4 opmerkingen:

schrijverdezes zei

Te veel eer Liek, veel te veel...
Maar dankjewel!
Mooi plaatje hè.

schrijverdezes zei

Wat ik me nog afvraag is: hoe heb je de schilder gevonden? Mischien wist je hem gewoon uit je hoofd, maar ik heb zo'n idee dat je misschien ook op plaatjes kunt googelen, al weet ik niet hoe. Maar áls het kan weet jij vast hoe dat moet.

Liek Schoeren zei

@schrvdzs met http://tineye.com/
Dit programma doet aan reverse image search. Toen het pas uitkwam werkte het nog heel slecht maar doet het tegenwoordig steeds beter.

schrijverdezes zei

Dankjewel, interessant! Ik ga morgen kijken. Ik herinnerde me zoiets van die middag bij de Koninklijke Academie voor Wetenschappen, vorig jaar in A'dam.

 
Bookmark and Share