woensdag 24 december 2008

Ecofont , de groene letter.


Het papierloze tijdperk is nog lang niet bereikt, verre van dat zelfs. Nu tekst digitaal zo gemakkelijk (her)gebruiken is, wordt er meer uitgeprint dan ooit.
Ik doe er zelf ook lustig aan mee. Als ik een officiƫle brief of rapport moet schrijven dan print ik het uit, kijk het na en zie meestal nog een paar foutjes, print het weer uit enzovoorts.
Onvergeeflijk natuurlijk.
Maar gelukkig kan ik op een eenvoudige wijze mijn leven beteren, althans voor 20 procent.



Spranq, communicatiebureau, heeft een nieuw lettertype gemaakt die 20 procent minder inkt gebruikt.
Ecofont is de logische naam voor dit ontwerp en is ook nog gratis.

De letter heeft uitsparingen waardoor er minder inkt nodig is.
Op het beeldscherm zien de letters er wat grijzer uit maar op papier is het volgens de makers mooi zwart.
Ik heb het even uitgeprobeerd en was onder de indruk van de afdruk, het zag er strak uit. Daarna ben ik de letters gaan vergroten en tot een vergroting tot 16 doet hij het nog goed.

Geen opmerkingen:

 
Bookmark and Share