woensdag 26 augustus 2009

Spaanse griep beschreven door boerenfamilie

In de dagboeken van Jacob en Adriaan Keller wordt de geschiedenis van een boerderij in de buurt van Dordrecht beschreven. De geschiedenis van een halve eeuw (1908 tot 1953) wordt door (achter)kleindochter Grietje Keller op het blog gezet.
Ik vind dit soort initiatieven prachtig en hier ga ik een paar avondjes voor zitten.



Hierboven een stukje over de Spaanse griep die ook toen vaker toesloeg bij jong-volwassenen dan bij kinderen en ouderen. Toeval?
In mijn familie gaat het verhaal dat mijn betovergrootvader aan de Spaanse griep is bezweken.
Hij zou een avonturier zijn geweest want hij had veel gereisd maar dat valt jammer genoeg niet via dagboeken te verifieren.

gevonden via de Digitale Archivaris

2 opmerkingen:

Grietje Keller zei

Dank voor het onder de aandacht brengen van de dagboeken van mijn overgrootvader.

Als je nog andere dagboeken tegenkomt (behalve de dagboeken die De Digitale Archivaris reeds gevonden heeft) houd ik me aanbevolen.

Wanneer je wilt zien wat ik het laatst heb uitgetypt, kun je het beste de tweets van Jacob Keller volgen: http://www.twitter.com/jacobkeller

Liek Schoeren zei

ik kwam vandaag nog een twittersite tegen waar de logboeken van John Quincy Adams worden opgetekend.Begin 19e eeuw, http://twitter.com/JQAdams_MHS

 
Bookmark and Share