woensdag 4 juni 2008

Life kaarten delen op googlemaps

Maprooms is een mashup waarmee je on-line kunt overleggen op google-maps.
Geef de mapsroom-link aan je partner en die ziet de kaart die jij op dat moment op je scherm hebt.
Beide gebruikers kunnen chatten en aantekeningen maken en dit verschijnt onmiddellijk bij de ander op het scherm.
("nee, ik bedoel dit...Oh, maar ik bedoelde dat...)




Ik heb mapsrooms even uitgetest met Corrie en het werkte aardig. Het chatten moest even op gang komen, en we kregen in eerste instantie allebei een andere kaart te zien, maar nadat de ik me nog een keer had uit- en ingelogd was dat probleem ook opgelost.

Corrie was eerlijk gezegd iets minder enthousiast over deze mashup dan ik.
"Waarom zou je dit gebruiken en dit kan toch ook gewoon over de telefoon?'"
Ik zal dit hulpmiddel ook niet elke dag gebruiken maar ik kan me voorstellen dat ik deze mashup gebruik om vakantieplannen en wandeltrajecten te bespreken. Mijn vakantiepartners wonen niet allemaal in de buurt namelijk.
Ook kroegentochten uitzetten en hierover overleggen is hiermee mogelijk, ook leuk toch?

Zijn hier nog wat betere gebruiksmogelijkheden voor te verzinnen? Niet voor mij hoor, ik was al overtuigd.
Maar nu Corrie nog.
Blogged with the Flock Browser

Geen opmerkingen:

 
Bookmark and Share