zaterdag 18 oktober 2008

Print je webpagina op je eigen manier



De computer moet je echt alles vertellen. Print een webpagina en er worden vaak de meest onnozele zaken mee genomen; reklame, filmblokje en veel meer.
Dat is niet alleen ergerlijk maar kost ook nog eens veel extra papier.
Met PrintWhatYouLike is dit op een gemakkelijke manier op te lossen.
PWYL edit je pagina voor het printen.

Beginscherm bij PWYL



Ik filter eerst het YouTube-filmpje er uit,


daarna pas ik de lettertype aan,

ik gooi de grijze achtergrond weg,


en de pagina is klaar voor de printer.

Ondanks dat PWYL nog niet helemaal soepel verloopt ben ik erg tevreden met de manier waarop reclame, plaatjes en filmpjes uit de print gefilterd kunnen worden.
Klikken en deleten.

Het probleem zit met name in het manipuleren van de geselecteerde blokjes. Want op het moment dat ik bijvoorbeeld het lettertype wilde veranderen versprong de selectie en kon niet verder.

Toch ben ik erg blij met PrintWhatYouLike want de filterfunctie zorgt voor een aanzienlijke papierreductie.

Geen opmerkingen:

 
Bookmark and Share