woensdag 20 juli 2011

Google Directory is niet meer

Ik kan het niet altijd meer goed bijhouden. Google blijft nieuwe diensten en producten lanceren. En natuurlijk doeken ze ook regelmatig diensten op.
Maar tot mijn verbazing is de Google Gids oftewel de Nederlandse Google Directory ermee opgehouden. En ze hebben me niet gewaarschuwd. Toch jammer (Zowel het een als het ander :-)).




Directories zijn (voornamelijk handmatig ingevoerde) onderwerpgidsen en zijn daarom handig bij het verkennen van een onderwerp. Wat hoort erbij, waar kan ik nog meer aan denken en welke termen zijn gebruikelijk bij het onderzoeken van mijn onderwerp?
Directories geven verbanden tussen sites en termen weer en zijn door de boomstructuur gemakkelijk te doorgronden.
De plek op de pagina zegt iets over de betekenis van de site.

De Yaohoo! Directory en DMOZ is nog wel beschikbaar.

2 opmerkingen:

Marina Noordegraaf .... zei

ah, weer een item bijgeschreven in het kabinet der nostalgie :-)

Liek Schoeren zei

Dat kabinet stroomt steeds sneller vol.

 
Bookmark and Share